Cultul lui Arsenie Boca a atins forme extreme de înşelare în Patriarhia Română

transcrierea unui fragment dintr-un reportaj TV

Preotul Petru Vamvulescu se numără printre acei discipoli ai părintelui Arsenie Boca a căror existență a fost marcată de “puterea” părintelui. Din 1970, când l-a cunoscut prima dată la biserica Drăgănescu pe enigmaticul pictor de biserici, Petru Vamvulescu nu s-a dezlipit de acesta până la moarte.

Preotul Vamvulescu are curajul de a dezvălui că părintele Arsenie Boca a fost dezgropat de trei ori.

Dacă despre primele stranii deshumări părintele ştie doar din auzite, despre a treia ne dă detalii şocante, pentru că a participat chiar el [la aceasta], chemat parcă de însuşi “sfântul”[s.m.] Ardealului:

 « Pr. Vamvulescu: A fost într-o noapte, m-am dus întâmplător, dar nu întâmplător aşa, şi i-am găsit acolo. Începuseră să…

Reporter: Erau şi preoți?

Pr. V.: Era “preasfințitul”[s..m.] Daniel [Daniil], el era. El conducea.

R: Care preasfințit?

Pr. V.: Daniel Stoenescu [n.m. al românilor din Serbia; patriarhia.ro/episcopia-daciei-felix-439.html].

R: Al Vârşețului ?

Pr. V.: Da, da, el conducea dezgroparea… aşa şi… se spune că a ieşit apă din mormânt… că a şi ieşit… aşa că am stat şi eu, am stat toată noaptea acolo şi a iesit într-adevăr… îs nişte vine de ape pe acolo care trec aşa… acum au făcut o canalizare în dreapta pe acolo.

R.: Și oasele părintelui…

Pr. V.: Poftiți?

R.: Miroseau frumos a mir, deci era…

Pr. V.: Da, le-au scos, dar nici nu…  nici n-au reuşit să le scoată pe toate; erau nişte maici, nişte surori pe acolo , câteva care au… printre care şi una Maria, acolo în… Mie nu mi-a plăcut aşa cum …, dar aşa o fost acolo. Și scoteau de acolo , ştiți… şi erau “sfintele” oase… şi zdrobite au fost şi… întregi aşa… au pus şi au căutat nou sicriu, sicriu de stejar…

Aşa s-a nimerit acolo, că eu după ce am venit acolo, “preasfințitul” mi-a zis: “Cine te-a adus?”. Zic: “Dumnezeu si Maica Domnului”. Zice: “Într-adevăr”.

Și trebuia să fie adus sicriul de jos, un sicriu de stejar, nou aşa, ca să , să… să strămute osemintele [d]intr-o parte în alta. Și maicile zicea[u]: “Care duce [sicriul]?”. [Zic:] “Da, lasă-l la mine”. [L-]am luat în spate. Mergeam pe acela deal de nici nu-l simțeam , desi era de stejar, era… şi ele au adus capacul, nu ştiu care în urmă, aşa.

Și eu am fost acolo şi tot… sigur, eu nu m-am băgat acolo înăuntru [n.m. în mormânt] sau… , dar eram acolo unde le puneau [n.m. pe oase], ştiți… eram aproape şi… tot mă aplecam şi le sărutam şi le-am [ținut] în mână şi “preasfințitul” tot striga la mine: “Părinte Petre, să nu iei nimic?”. Zic: “Nu iau, nu iau”, dar îmi pare rău şi în ziua de azi, că puteam să iau… aşa să (şi zâmbeşte)… şi ştiu că am luat “sfântul” cap în mână. Aii… ce emotii am avut… îți spun: era ceva… când l-am luat aşa, am simțit aşa o… aşa ceva, ceva de nedescris, aşa amestecat, [o] mireasmă cu o putere… aşa “dumnezeiască”, cu o… aşa, îmi tremurau mâinile. Și l-am luat în mâini, aşa, şi l-am sărutat şi m-am aplecat şi l-am pus acolo unde îl puseseră ei, mai în capăt aşa. »

 În timpul enigmaticei [d]eshumări, participanții au fost cuprinşi de o exaltare [!!!] mistică. Ei s-au comportat ca şi cum rămăşițele pământeşti ale părintelui Arsenie ar fi fost deja sfinte.

« Pr. Vamvulescu: Era o maică care le spăla, le ştergea şi le… ungea cumva şi le punea acolo în… Da, şi iar m-am aplecat şi “preasfințitul” a zis : “Părinte Petre, ai luat ceva?”. “N-am luat “preasfințite”, zic, n-am luat”, zic [şi] m-am aplecat şi am sărutat.

Da, şi de asta… chiar am băut aşa, ca o nebunie aşa, şi “preasfințitul” a băut, apă de acolo [!!!]. Că o luat-o cu… cu gălețile , apă multă, a găsit “sfântul” sicriu acoperit de apă, ştiți… aşa, aşa a fost… apă cu noroi, cu mocirlă [!!!] şi capacul, cum am spus, [era] aşa hă[r]şnit [n.m. retezat (reg.); în fapt, putrezit/macerat de apă], şi o scos de-o pus în nişte butoaie apă de acolo, o tot scos… aşa până… şi… şi am băut şi eu de acolo. Zic: “Eu vreau să beau”. Și zice: “Dă-mi şi mie….” “preasfințitul”. Și a băut şi el. Era aşa , ştiți… apă cumva cu noroi amestecată, aşa era de… ştiți, aşa era… aşa, ce să spun… era o agheasmă [!!!], aşa… era ceva de…. Astea, lucrurile astea, cum am spus şi când am sărutat “sfântul” cap, nu poți să le descrii şi nu poți să le… aşa era. Și au pus, l-au pus noul sicriu deasupra, deasupra unde a fost sicriu’ vechi şi chiar n-au putut să[-l] scoată, că era… deja târziu şi trebuia să astupe şi aşa mai departe, erau încă acolo în mocirla aia, erau… din “sfintele” oase fărâmițe şi din veşminte, din veşmânt, şi d-asta ştiți… de asta vă spun că… Of! Of! Of! »

Rațiunea acestei dezgropări nocturne [n.m. şi ascunderi grabnice a oaselor] este încă neelucidată. Cel mai probabil întreaga operațiune a fost menită a nu produce tulburare în randul credincioşilor care, dacă ar fi aflat, ar fi luat cu asalt mănăstirea de la Prislop.

« Pr. Vamvulescu: Probabil pentru oameni, ca să nu… să nu ştie oamenii şi să nu…

Reporter: Să nu fie o îmbulzeală acolo?

Pr. V.: Da, sigur, era… cine ştie în ce se putea transforma, ştiți… că erau oameni, sunt mulți oameni care țin la părintele Arsenie, cum zice…

R.: A fost o operațiune cumva conspirativă, ca să mă exprim aşa.

Pr. V.: Da, nu ştiu cum, cum va fi fost , dar mie nu mi-a, nu mi-a plăcut, dar, pe [de] altă parte, na, le-au scos ce s-o putut de acolo, le-o pus într-un nou sicriu şi… aşa.

R.: Știti că oamenii ăştia de care spuneți Dvs. nu recunosc nimic [!!!].

Pr. V.: Da, da, ştiu, ştiu… eii, ce să le faci?

Eu… să mă ierte Dumnezeu şi Maica Domnului că… Știu că mă vor taxa şi mă vor… aşa, aşa, aşa, mă tot aşa, da’ ce pot să-mi mai facă? Am 72 de ani, sunt bolnav, sunt bătrân, “Slavă Domnului!” că încă…

Da, şi… şi, de asta ştiți, zicea un părinte duhovnicesc foarte în vârstă, aşa… zice: “Când vor vrea să-l canonizeze”, zice, “cine ştie cum îi vor găsi compuse oasele lui de Divinitate?”, zicea aşa…a fost o… aşa, cine ştie… o descoperire sau… eii, şi da, pe de altă parte, ştiți şi “Când ar fi”, cum zicea un alt preot prieten de-al meu, zice, “mă Petre, când ar fi, când o fi să-l”, zice, “să-l… îl împart rechinii ăştia” (şi râde). »

Adresa filmarii respective este:     https://youtu.be/tX-75MjoRMg

  • întâmplarea relatată se pare că s-a petrecut în cursul anului 2009

Informații despre gravele rătăciri ale lui Arsenie Boca pot fi descărcate în format PDF de la adresa:

https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/descarcare-continut-blog-sub-forma-de-fisiere-pdf/

Sfântul Ignatie Briancianinov – “Despre vedenii, duhuri şi minuni”:

ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Ignatie_Briancianinov/Ignatie%20Briancianinov%20-%20Despre%20vedenii,%20duhuri%20si%20minuni.pdf

4 gânduri despre “Cultul lui Arsenie Boca a atins forme extreme de înşelare în Patriarhia Română

  1. Nu uitați nici de înșelările lui Nil Dorobanțu care în autobiografia sa (https://nildorobantu.ro/magazin/autobiografie-duhovniceasca/, http://librariasophia.ro/carti-Ieroschimonahul-Nil-Dorobanțu-nebun-pentru-Hristos-și-flacără-vie-a-monahismului-secolului-XX-Adam-Ionel-Dumitru-pr-so-12709.html) vorbește despre Arsenie Boca și despre sine (https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2016/05/08/toti-puii-lui-boca-jakob-oae-meets-diveevo-nil-dorobantu-zboara-ioan-de-la-rarau-preot-in-cautari/#comment-85):

    Arsenie (Boca – n. n.) era văzător cu duhul și îmi zicea „Ortacul”. M-a chemat la el din mijlocul a sute de oameni. Avusese descoperire despre mine în 1945, în martie în săptămâna a doua din Postul Paresimilor. Mâncând pâinea cea binecuvântată de Arsenie am simțit un curent mistic ce m-a transformat.

    și care, prin scrierile sale (http://librariasophia.ro/cautare.html?mod=cautarerapida&cautare_toate=&cautare_multimedia=&cautare_promotii=&cautare_reducere50=&cautare_titluri=&cautare_autori=&cautare_edituri=&filtru=Nil+Dorobantu):

    1. hulește Sfintele Canoane, hulește Sfântul Duh (http://librariasophia.ro/carti-Tâlcuiri-la-canoane-Vol-1-Nil-Dorobanțu-ieroschim-so-15008.html, http://librariasophia.ro/carti-Tâlcuiri-la-canoane-Vol-2-Nil-Dorobanțu-ieroschim-so-15170.html):
    https://saccsiv.wordpress.com/2017/02/15/editorial-ortodoxinfo-sa-fugim-de-inselarile-lui-nil-dorobantu/
    https://saccsiv.wordpress.com/2017/01/03/despre-preotul-nil-dorobantu-minunile-le-facea-cu-dracul-partea-1/

    2. reînvie mișcările eretice de la Maglavit și Vladimirești (http://librariasophia.ro/carti-Petru-de-la-Maglavit-Teofanie-Nil-Dorobanțu-ieroschim-so-14118.html, http://librariasophia.ro/carti-Veronica-de-la-Vladimireşti-Teofanie-Nil-Dorobanțu-ieroschim-so-14117.html):
    https://saccsiv.wordpress.com/2016/05/08/carti-de-pus-pe-foc-nil-dorobantu-petru-de-la-maglavit-teofanie-veronica-de-la-vladimiresti-teofanie/

    Despre mișcările eretice de la Maglavit și Vladimirești puteți citi mai multe în cartea domnului Mihail Urzică, Minuni și false minuni, Editura Anastasia, București, 1993:
    ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Mihai%20Urzica%20-%20Minuni%20si%20false%20minuni.pdf

    Apreciază

Lăsați un răspuns

