Se pune la cale constituirea INCHIZIȚIEI BOR, ce urmăreşte eficientizarea stârpirii clericilor antiecumenişti ?

A se vedea:

https://www.facebook.com/trinitastv/videos/621787394672594/

Ideologii de serviciu ai acestei activități: Prof. Dr. Constantin Rus, Conf. Dr. Patriciu Vlaicu și Conf. Dr. Irimie Marga.

De notat că domnul Patriciu Vlaicu s-a numărat printre membrii delegatiei ecumeniste române ce a participat la pseudo-sinodul din Creta, de asemenea şi faptul că pe parcursul conferintei organizate la Piatra-Neamt, acolo unde in mod cu totul providențial „a fost pus la zid si imobilizat” de catre domnul Mihai-Silviu Chirilă prin forta argumentelor pe care i le-a adus (de la min. 38:38), domnia sa a ajuns la sustinerea implicită, potrivit căreia creştinismul şi la cea explicită, potrivit căreia naționalismul sunt considerate de catre dânsul nişte ideologii condamnabile (!!!), numai pentru faptul că se termină în sufixul –ism (a se vedea de la min. 36:20 filmarea primei părti a conferintei, ce se gaseste aici).

Tot atunci, refuzând să primească argumentele solide ce i-au fost oferite şi folosind un limbaj de lemn, domnul Conf. Dr. Patriciu Vlaicu s-a exprimat de nenumarate ori cu o insistență metodică (reluând mereu aceeasi idee), pe parcursul a doua reprize de doar cateva minute, privind necesitatea “evaluării” documentelor cretane sau a dialogului ecumenist, asa cum arată transcrierea după cuvantarea sa tinuta cu acel prilej (a se vedea in aceeasi respectiva filmare, de la min. 34:42):

 “Patriarhia Romana a cerut ca dialogul să fie evaluat oficial, să evaluăm dacă mai suntem în dialog sau nu mai suntem în dialog” [n.m. sau am trecut deja la faza urmatoare], “acest sinod, pentru prima data, arata ca dialogurile, nu că pot fi, trebuie să fie evaluate” , “IPS Teofan […] dânsul consideră că trebuie să se iasă din CMb sau să fie reevaluată această poziție, că Sfântul Sinod va fi sesizat pentru a evalua această pozitie”, “IPS Teofan poate ridica în Sinodul BOR această posibilitate de evaluare a retragerii”, “sinodul din Creta a subliniat că evaluează fiecare etapa”, “dacă Dumneavoastră aveti pretenția ca în sinodul din Creta să se facă o evaluare a celor peste 50 de ani de activitate în CMb”, “dacă credeți că acuma noi putem să evaluăm Consiliul Mondial al bisericilor aici, înseamnă ca eu n-am ce să spun”, “eu pot doar să vă spun că, Biserica, în sinodul din Creta, a creat un instrument prin care obligă Biserica să evalueze. Trebuie să evalueze dialogul! Rezultatele evaluării vor fi… (ezitând) în viitor”, “avem instrumente de evaluare şi vă cer să aveți răbdare ca investigația să fie făcută”.

Total de neînțeles acest limbaj !

Și imediat, domnul Patriciu Vlaicu a continuat astfel: “Daca ma duc la domnul doctor [Pavel Chirila] si ii spun domnului doctor ca eu stiu ce boli am si, deşi mă pune la scanner şi mă pune la investigatii, eu spun: «Domnule doctor, eu sunt bolnav si cu asta si cu asta si cu asta», stiti ce face cu mine ? Mă gandesc eu [că] mă trimite si la psihiatru.”

Tu zici.

Continuand firul respectivei idei sacadate, de fapt “acesti evaluatori ar trebui să evalueze” mai intai dacă ei au vreo legatură cu Ortodoxia, in afara unor simple atingeri tangențiale.

Exact acelasi tip de fixații şi stereotipii verbale pot fi observate si la alte persoane (educate dupa modelul de gandire impus de la Bruxelles, culmea chiar orasul in care isi are parohia domnul Patriciu Vlaicu) ce uziteaza foarte des termeni ca “sustenabil/sustenabilitate”, “acquis comunitar” sau “toleranță”.

Si dacă acelaşi distins profesor, la Piatra-Neamt, a făcut mențiunea: “IPS Teofan […] consideră că trebuie să se iasă din CMb sau să fie reevaluată această poziție”, pentru ca nu cumva cineva să fie amăgit de o asemenea mişcare tactică a ereticilor, trebuie să ne sprijinim înțelegerea chiar pe ceea ce bine a subliniat însuşi domnul Patriciu Vlaicu, si anume: “Biserica Georgiei este parte în dialogul cu biserica romano-catolică [n.m. cu ereticii]”, ceea ce demonstreaza jocul dublu pe care îl face sinodul oficial din Georgia, asemenea altor păruți apărători ai Tradiției, printre care se vrea a fi numarat si ierarhul Teofan de la Iasi.

10 gânduri despre “Se pune la cale constituirea INCHIZIȚIEI BOR, ce urmăreşte eficientizarea stârpirii clericilor antiecumenişti ?

  1. Nu înțeleg ce interese mâna aceasta propaganda așa zis ,,antiecumenista”
    Cum se pot numi apărători ai ortodoxiei niște oameni ,,analfabeți ” duhovnicești , care nu cunosc ce înseamnă sa fii ortodox cu adevărat.
    ,,oaia indiferent câta lâna sau cât lapte face, oaie rămâne, nu poate deveni pastor” Ava Dorotei

    Apreciază

    1. Vivi,

      In privinta mea, chiar fara sa ne cunoastem personal, aveti foarte mare dreptate, eu fiind chiar intru totul indepartat de viata duhovniceasca si nesilindu-ma in vreun fel sa pun inceput bun pocaintei… desi de atatea ori ma mustra cuvintele Sfintilor atunci cand graiesc si astazi prin scrierile lor.

      Iar in legatura cu partea a doua a argumentului Dvs., va rog sa primiti invatatura Sfantului Theodor Studitul, care desi el insusi la un moment dat cugeta:
      «[…] mi-am adus aminte de acel prorocesc [cuvant] ca “cel intelept va tacea in acea vreme, fiindca este vreme rea” (Amos 5, 13). Dar fiindca acelasi [n. trad. eroare doar formala de autor, caci Acelasi Autor – Duhul Sfant – a grait prin amandoi prorocii] zice: “Am tacut. Oare voi tacea pururea?” (Isaia 42, 14), de aceea la vreme potrivita […] am dat la iveala cele infatisate. Caci eu m-am pazit pe mine in tot chipul in acesti doi ani ca sa nu scot la iveala subiectul, zicand in sine-mi ca “deoarece nu am avut vrednicia episcopiei spre a a putea mustra, imi e de-ajuns pazirea proprie de a nu avea parte de impartasirea cu acela si cu cei care intru cunostinta liturghisesc impreuna cu acela, pana cand se va lua din mijloc piatra de poticnire” »,

      totusi atunci cand s-a umplut paharul rabdarii a predanisit aceasta invatatura:

      «[…]poruncă a Domnului este a nu tăcea în vremea primejduirii credinţei. Căci zice: „Grăieşte şi nu tăcea” şi: „Dacă se va da deoparte nu va binevoi sufletul Meu întru el” (Avac. 2, 4) şi: „Dacă aceştia vor tăcea, pietrele vor striga” (Lc. 19, 40). Aşa încît atunci cînd e vorba despre credinţă, nu trebuie a spune: «Cine sunt eu? Preot? Nicidecum. Căpetenie? Nici aceasta. Ostaş? Dar unde? Agricultor? Nici măcar acest lucru. Sărac sînt, care se preocupă numai de hrana cea de fiecare zi. Nici un cuvînt şi grijă nu am pentru chestiunea pusă în discuţie». Vai! Pietrele strigă, şi tu taci şi eşti fără de grijă? Firea cea nesimţitoare L-a ascultat pe Dumnezeu, şi tu te clatini? Ceea ce nu a fost însufleţit, nici i s-a cerut socoteală la judecată, temîndu-se ca de o poruncă, glăsuieşte, iar tu cel ce va să dai seama înaintea lui Dumnezeu în ceasul cercetării chiar şi pentru un cuvînt deşert, deşi vei fi întrebat spre a da socoteală, spui ca unul fără de minte: «Ce treabă am eu cu acest lucru?» „Acestea”, o, stăpîne, zice Pavel, „le-am înfăţişat din pricina voastră, în ce mă priveşte pe mine şi pe Apollo, ca să învăţaţi a nu cugeta, în ce ne priveşte, mai presus de ceea ce s-a scris” (cf. I Cor. 4, 6). Aşa încît chiar şi săracul e lipsit de orice apărare în ziua judecăţii şi va fi osîndit ca unul care acum nu grăieşte, căruia şi osînda îi va fi sigură, fie şi numai pentru acest lucru — [ca să nu mai vorbim] de vreunul din cei de sus pînă la cel ce poartă coroana. Căci cei puternici vor fi cercetaţi ca nişte puternici, zice [Scriptura], şi judecată aspră va fi celor sus puşi.

      Aşadar, grăieşte, domnul meu, grăieşte! De aceea şi eu, ticălosul, temîndu-mă de judecată, voi grăi

      Si «[…] ce rau este mai mare decat […] faptul ca arhipastorul sa piarda oaia sa.»

      a se vedea: “Dreapta Credinta in scrierile Sfintilor Parinti – Sf.Theodor Studitul, Sf.Ioan Gura de Aur, Sf.Amfilohie de Iconium, Vol. I”, Editura Sophia, Bucuresti, 2006.

      Apreciază

      1. Și dacă ești în înșelare? Acel text citat, așa cum l-ai citat tu, nu permite existența unei supape pentru înșelare. Dacă s-ar întâmpla să fii tu în înșelare ai vreo supapă care să te apere de cădere (și sper că nu vei răspunde că ai pe Duhul Sfânt ca supapă, așa cum gândesc majoritatea neoprotestanților)? Că sunt sigur că orice om care a fost în înșelare (eretici, schismatici, etc.) era convins că el are dreptate și ceilalți greșesc. Eu aș fi mult mai rezervat în a mă pune de capul meu împotriva Bisericii pentru simplul fapt că pot greși. Și protestanții citează Biblia și nu pot înțelege cum de ortodocșii se vor creștini și nu ascultă Biblia.

        Apreciază

      2. sfappetrupavelandrei,

        Dacă prea bine a arătat Sfântul Ignatie Briancianinov, că «înşelarea este vătămarea firii omeneşti prin minciună. Înşelarea este starea în care se află toti oamenii, până la unul, stare nascuta din caderea protoparintilor nostri. Cu totii suntem in inselare. Constiinta acestui fapt este cea mai de nadejde pavaza impotriva inselarii. Cea mai mare inselare este a te crede liber de inselare. Cu totii suntem inselati, cu totii suntem amagiti, cu totii ne aflam intr-o stare mincinoasa, avand nevoie sa fim sloboziti de catre adevar; iar Adevarul este Domnul nostru Iisus Hristos (Ioan 8, l4-32). […] Drept mijloc de pierzanie [n.m. prin inselare] a neamului omenesc a fost intrebuintata de catre ingerul cazut, minciuna (Fac. 3, l3)», cum as putea eu, căzutul, să cred ca as fi scutit de înşelare?

        Bineînteles ca pot gresi, astfel ca Dvs. va trebui sa cercetati pentru a afla adevarul si cine sunt cei care apara cu orice pret minciuna. În rezolvarea oricarei probleme eclesiologice, mai ales atunci cand se incearca vadirea si combaterea ereziei, autoritate desavarsita are consensul patristic (consensus Patrum), ce este temelia teologiei cu adevarat ortodoxe; pe langa acest stalp de neclintit, toate afirmatiile unor “teologi” ce incearca justificarea sau primirea ereziei sunt doar niste inventii ce trebuie lepădate.

        Daca sunteti sincer si nu va veti astupa glasul constiintei sunt sigur ca vă veti lămuri, deoarece adevarat este cuvantul: “Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide.” (Mt. 7, 7-8)

        Dar Dvs., ce poate sunteti ecumenist luptător sau cripto-ecumenist (adică pomenitor al ereticilor), admiteti ca ati putea fi in inselare?

        In alta ordine de idei, poate mai onest ar fi fost sa aveti curajul de a va asuma responsabilitatea contestarii autoritatii cuvintelor Sfântului Theodor Studitul si sa afirmati ca s-a pus de capul său impotriva Bisericii voatre Ecumeniste, pentru simplul fapt ca nu vă lasă nici o supapă de justificare a tăcerii vinovate fata de rasturnarea asezamintelor Bisericii lui Hristos pe care o savarsesc asa-zisii ierarhi oficiali.

        In cele din urma, nu poate trece neobservat faptul ca este al doilea comentariu, dupa cel al lui vivi, prin care se incearca deturnarea discutiei spre contestarea celor care aduc argumente impotriva ereziarhilor ecumenisti. Sa fie oare acesta semnul cel mai vadit al faptului ca nu exista un alt tip de raspuns consistent al celor ce le sunt adepti/slujitori?
        Parca intr-o maniera asemanatoare, prin atac la persoana, actiona si domnul Hariton Negrea de la Man.Petru-Voda, atunci cand incerca sa il compromita prin denigrare pe Ierom. Tihon. Oricum, in ceea ce ma priveste, o asemenea actiune nu îşi mai are rostul, caci eu m-am compromis singur cu indestulare prin viețuirea şi faptele mele.

        Apreciază

  2. Referitor la cursurile de pe muntele Caraiman (vezi primul comentariu): Care au fost deciziile luate? Nu scrie nimic nici pe site-ul Patriarhiei.

    Cunoasteti vreun preot trimis de o eparhie la cursuri? Daca da, ati putea sa aflati ce anume s-a decis la acele cursuri?

    Apreciază

  3. Apropo de ce zicea Vivi: „Oaia, indiferent cata lana sau lapte face tot oaie e, nu poate deveni pastor. ” de la avva Dorotei. Aici se refera la taina preotiei, nu mai amestecati lucrurile va rog. Si printre antiecumenisti sunt si episcopi, preoti, pastori. Asa ca bateti campii. Voi ecumenistii chiar nu aveti nici o profunzime si nici logica. Fac ideologiile noi, dracesti ce vor din voi.

    Apreciază

Lăsați un răspuns

